Söndagen är snart över...


Vilket väder...ojoj säger jag bara!!
Det har stormat och regnat hela dagen...STORA droppar så man blivit dyngsur bara man kollat ut ;-(

Låg i soffan och sov hela förmiddagen...en blandning av vädret och graviditet antar jag.
Efter lunchen bestämde vi oss för att åka en tripp till stan för att kolla lite vinterskor till barnen och ta en fika.
Man blir juh galen av att inte göra ngt, bara sitta inne och barnen blir ju SÅ uttråkade!!

Men som sagt...vädret har verkligen varit vedervärdigt!!

Man blev dyngsur av att gå till och från bilen!

Men vi kollade i lite affärer och det lutar nog åt att det blir Viking skor till barnen i år igen.
Vi var himla nöjda med dom förra så varför byta...
Det tråkiga är priset på dessa skor....det är inte så att man skrattar direkt!
Sen kan dom ju oftast bara ha dom en säsong också.
Vi har ett par rosa och ett par svarta i storlek 27 om ngn vill köpa!!?
Det sjuka är att dom ser oanvända ut...
Kan fixa med bilder sen om ngn är intresserad =)

Fyndade en jacka till Olivia på Stadium och handlade lite på Clas Ohlsons.
Sen blev det fika på CK.
En mumsig latte med vitchoklad ;-)

Väl hemma var jag HELT död!!
Men jag hade gett mig fn på att gardinerna i vardagsrummet skulle bytas. Så jag bet ihop och bytte gardinerna, sen dog jag i soffan tillsammans med barnen som kollade på Ice Age.

Älsklingen kokade en köttsoppa till middag....MUMS!!
Jag älskar ju soppa!! Massor med klimp i ;-)

Har gjort en mörkchokladmousse med apelsinsmak och en vit som väntar på att avnjutas nu när kidsen har somnat =)
Framför tvn såklart!!
Ska nog se en film idag igen...
Ngt lättsamt=)

Hoppas ni haft en undrbar dag!!


Barnen har byggt med ZOOB idag. En helt underbar grej som mna kan bygga vad som helst med=)
Finns bla på ABC-leksaker



Olivias jacka från Stadium. Dom hade ett specialerbjudande så den kostade 199 istället för 399 tror jag att det var. Synd bara att dom inte hade ngt liknande erbjudande på killjackor!

  
Mina "höstigare" gardiner =)
Köpte dom på Åhlens förra året tror jag att det var.


Köpte batteridrivna värmeljus på Clas Ohlson.
Vill SÅ gärna ha en ljuslykta i min "nya" hall...
men jag vågar inte ha den äkta varan där....så detta blev perfekt ;-)


Nu blir det lite läsning av bloggar!!
Ha det gott!! =D


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

200 g smält margarin

1 dl socker

3 dl mjöl

1 tsk bakpulver

16 dumlekolor



Blanda det smälta smöret med de torra ingredienserna. Rör till en slät smet. Lägg en kola i varje form (muffinsformar). Häll smeten över.



Grädda 15 min 175 grader mitten i ugnen.

Hitta detta på nätet idag själv hitta inte mitt recept .

gillar tyget från åhlens tycker det är jätte fint .

Även den lilla lycktan är gullig ,är med på eN blogg och tävlar om ett hus



2009-10-04 @ 19:43:02
Postat av: Åsa

Vilket bra pris du fick på Stadiumjackan, fin var den också. Gillar också Stadiums jackor men behöver pojkjackor till mina två. Ska nog ge mig ut nästa helg och se om det finns något kvar. Fina höstgardiner!

Kram Åsa

2009-10-04 @ 20:19:19
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

har varit in och kollat på ABC leksaker och rackarns vad mycker skoj dom hade...julklappar kanske.

Batteridrivna värmeljus är ju så bra hos oss åxå där kattorna är lite överrallt.

kramen

2009-10-04 @ 21:20:38
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Åhh va gott med köttsoppa och klimp.....måste bara göra denna perfekta hösträtt snart igen :)

Kram

2009-10-05 @ 06:31:35
URL: http://birgittabergkvist.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så mysigt det blev med de nya gardinerna, å en nyfiken fråga ser ju att du ahr ett exakt likadant svart hus som jag har fast mitt är jätte stort (köpt på dolalr för typ en hundring) Vart har du köpt ditt lilla?! Vore ju kul att även ha det :-) Önskar dig en bra start på veckan! KRAM

2009-10-05 @ 07:44:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Så mysigt det blev med de nya gardinerna, å en nyfiken fråga ser ju att du ahr ett exakt likadant svart hus som jag har fast mitt är jätte stort (köpt på dolalr för typ en hundring) Vart har du köpt ditt lilla?! Vore ju kul att även ha det :-) Önskar dig en bra start på veckan! KRAM

2009-10-05 @ 07:45:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken fin jacka du hittat til Olivia!

2009-10-05 @ 09:24:50
URL: http://liljan.blogg.se/
Postat av: Anette

mörkchokladmousse med apelsinsmak , recept på den tack :) lät precis som något i min smak, alltid kan man hitta något att fira en blå måndag :)

2009-10-05 @ 14:35:17
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Therése

Och jag som precis har köpt stövlar och skor till min kille, annars hade jag varit intresserad....Hugo har ju just storlek 27.



Va fint du har handlat, Olivias jacka var ju ett riktigt fynd!!

Kram på dig!!

2009-10-05 @ 15:31:15
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Hallå :)

Massa finatrevliga inspirerande inlägg att läsa :)

Har vart dålig på att vara inne på andras bloggar nu dom senaste dagarna :)

full rulle med massa annat :)



Massa nytt och fint har du fått / satt upp :)



ha det underbart

2009-10-06 @ 08:18:59
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0