Ibland skulle man bara vilja ligga kvar i sängen....

...idag är en sån dag...
Vaknade JÄTTE tidigt av att Albin vill se på tv.
JÄTTE suck...
Vi har bestämt att det inte blir ngt tv kl 6 på morgonen...

sen kände jag att ryggen fortfarande gör ont ohc huvudet också såklart!
Glömde i min förvirring att köpa alvedon igår så vi har igen hemma.

Hur som helst så käkade vi frukost sen skickade jag ut barnen vid 8.30 så att Danne skulle få jobba lite ostört och barnen skullle få lite frisk luft.
Och vad händer...?!
Jo dom bara bråkar...Olivia gråter för att Albin gör si Albin gör så.
Han tycker juh bara att det är roligt när hon blir SÅ arg så då fortsätter han bara att retas!
Sen lyckas han slå på vår nya bil med en järnpinne som han hittat..

Vad ska man säga det är rart med barn!!

Och mitt i allt kaos med skrikande och gråtande barn går jag in och kollar min bank...
å tror ni att jag har fått pengar...?!
NÄ självklart inte!!!
Hur i helvette kan dom få hålla på som dom gör?!
Det har varit klart sen i början av Juli att jag ska ha havandeskapspennign from 21 Augusti tom 11 Oktober...
Hur kan dom inte betala ut mina pengar????
Det sjuka är också att jag pratade med dom förra veckan ang att jag ska ha ut pengar retroaktivt för en löneförhöjning jag fick i April och då till slut efter många om och men så var allt klart.
Jag frågade flera gånger om dom behövde nå mer uppgifter men NEJ dom hade allt dom behövde nu.

Hon jag pratade med idag var jätte gullig men vad gör det när man har en hög med räkningar som ska betalas om några dagar...
Hon skrev att dom skulle skynda på utbetalningen så hon hoppades på att jag skulle få den nästa vecka men det tror jag när jag ser det!!

Förstår faktiskt inte hur en myndighet som FK kan få göra som dom vill...om jag inte betalar i tid så får jag minsann påminnelseavgifter och annat men dom behöver inte stå till svars för att dom inte kan göra sina utbetalningar i tid...

nä nu ska jag suta gnälla och fortsätta dricka mitt Daimkaffe ;-)



hoppas ni får en bra dag iaf ;-)
 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Maria!

Låter som du haft en toppenmorgon..not!

Vad stressande med pengarna som inte kommer in..fattar de inte att folk har räkningar att betala?

Hoppas det löser sig,



Dajmkaffe låter gott:)



Ha en skön helg,

Kram Jenny

2009-09-25 @ 10:38:25
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com
Postat av: Åsa

Stackare! :(

KRAM

2009-09-25 @ 10:50:45
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Therése

Usch så surt för dig att behöva tampas med FK, fattar inte heller att dom får hålla på sådär!

Man har ju hört talas om fler såna här liknande fall tyvärr!

Jag hoppas verkligen du får dina pengar nästa vecka nu!!



Du får trösta dig med ditt goda kaffe, vännen ;-)

Och sen önskar jag dig en fortsatt härlig fredag och jag skickar dig en extra varm kram!!

2009-09-25 @ 11:46:21
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Ida

Usch vilken morgon. Hoppas att resten av dagen blir bättre.



Va tråkigt de är när dom håller på och strular så där med pengar. Jag förstår inte att dom får hållas. Vi andra får ju som sagt straff om pengarna inte är inne i tid men de gäller visst inte dom. Hoppas verkligen att dom kommer nästa vecka.



Kram

2009-09-25 @ 11:56:20
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Jack

Härlig blogg ;)

Händer idag :D?

2009-09-25 @ 14:20:16
URL: http://paraplyjack.blogg.se/
Postat av: Jack

Härlig blogg ;)

Händer idag :D?

2009-09-25 @ 14:20:16
URL: http://paraplyjack.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Ja du FK vad gör dom tänk om dom kunde anställa mer folk istället så det händer lite !!

Det finns ju hur många arbetslösa som helst :(



Kaffe glaset ser smarrigt ut :) Alltid något att glädjas åt

2009-09-25 @ 17:52:05
Postat av: Sara - Thaison

Oj vilken dag! Är det inte typiskt att när man mår skit så ska allt hända på en och samma gång.



FK sköter sig väldigt dåligt och verkar inte ta hänsyn till, som du säger, att man har räkningar som ska betalas. Stå på dig!! Tyvärr är det ju så att den som skriker högst får mest och först. Så har du inte dina pengar på tisdag så ringer du dem med en bestämd röst.



Vilket tok med garderoben. Klart det ska hända 3 v före bebben ska komma.



Hoppas att allt löser sig till det bästa fort, fort, fort.



kramar

Sara

Ps. Jag har glömt fråga dig... jag har länkat dig på min sida. Är det okey?? Ds

2009-09-26 @ 16:15:50
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0