Illa jag mår illa!!!

...tänk så det kan bli ibland!!

När jag gick för att lämna barnen så fick jag SÅ fruktansvärt ont på höger sida under magen, inte sammandragningar/förvärkar för det har jag hela tiden, utan en mer ont ont känsla!
Släpade mig hem (tack gode gud att vi inte har så långt till dagis) och la mig på soffan för att se om det skulle gå över vilket det inte gjorde.
Ögonen tårades så ont gjorde det!!
Sen blir man juh orolig också!!!
Bestämde mig för att ringa till BM men dom har ju telefontider och den hade juh gått ut så då tänkte jag...
-Vad fn...jag har juh nummret till förlossningen och till dom ska man juh också kunna ställa frågor och så.
Så jag ringde till dom.
En jätte "tapig" BM svarade och hon sa inte så mycket, utan tyckte att man kan juh inte veta om det har med graviditeten att göra , hade jag fått sköta magen osv, så jag skulle ta en alvedon och ringa tillbaks om det inte blev bättre.

Som tur var så hade det redan börjat släppa så jag gjorde som hon sa och sen begav jag mig för att hämta Emma som skulle haka på till Maxi för att handla.

När vi nästan handlat klart började jag må illa...inte så lite ILLA heller...
Tänkte att jag kanske behöver socker så jag fick en godis som vännen hade i sin väska men det hjälpte inte...
kändes nästa som att jag skulle tuppa av, kräkas och göra stora A samtidigt!!
Det tryckte neråt/bakåt precis som att jag behövde på toaletten men när jag väl släpade mig dit så kom det inget...jag ville bara kräkas...men skulle hellre dö än att kräkas (har juh sån fobi för att kräkas)
Å nej inga sammandragningar eller ngt sånt!!


Gick och beställde en korv i förhoppningen att -jag behöver nog lite mat!
Men när jag väl satt där med min korv så kunde jag inte äta...tyckte in ens att colan var god å då är det ILLA!!
Var helt skakis och illamående.

Det hela slutade med att Emma fick skjutsa mig hem och ta min bil hem till sig.
Jag gick in och plockade upp det som skulle in i kylen och lämnade resten sen deckade jag på soffan och sov i ca 1.5 timme.
När jag vaknade mådde jag bra så nu är barnen hämtade och vi har fikat mellis (min lunch)
Känner mig lite mör och har lite ont i huvudet...
men det är inget som inte lite alvedon kan bota ;-)


Hatar när sånt här händer...när man inte vet vad man ska tro!!
Har det med graviditeten att göra?
Mår bebisen bra?
Är det bebisen som trycker på ngt som gör att jag mår SÅ illa?
Vad är det för FEL?

Massor med frågor får man juh i huvudet och ofta kna ingen svara på dom...
Det enda sköna är väl att bebisen rör på sig och så =)


nä nu ska jag kolla in Ikeas hemsida lite...
Danne åker juh till Sundsvall nästa vecka;-)

Hoppas ni har haft en skön fm!!


(bild googlebilder)


Kommentarer
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

Usch det där lite inte alls nåt trevligt :/ hoppas att bebis mår bra och att det inte händer igen!



svar javisst är han fin! jag är jättesugen på att skaffa hund också men min kära mor avrådde mig att göra det nu när vi ska ha barn vilket jag är väldans tacksam över för jag tror det skulle bli jättejobbigt att släpa ut hund och bebis flera gånger per dag i vinter, så det får bli ett framtida köp!



Hunden är förresten min lillasysters på papperet men det har varit som hela familjens hemma i norr då ;)

2009-09-17 @ 15:43:03
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Så där mådde jag när jag fick min första grabb minns jag :) Spännande med en baby snart lova att hojta när han eller hon är ute :)) Nyfiken :)Kram

2009-09-17 @ 19:30:02
Postat av: Petra

usch inge kul att må så illa,jag mår illa fortfarande varje kväll och på förmiddagar är i v 24 tycker det borde släppa.Hoppas att du mår bättre nu med allt kram

2009-09-17 @ 19:44:23
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Men hjärtat då vilken jobbig dag du haft!!

Man blir så orolig för den lilla inne i magen ju!

Himla tur att det gick över och att du mår bättre igen!!



Sköt om dig!



Kram

2009-09-17 @ 21:03:39
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Therése

Men usch, vilken dag du haft!

Jobbigt att börja må så när man står mitt i affären också...mindre kul!

Skönt att det är bättre nu!

Ta hand om dig nu, vännen ;-)

Kram Therése

2009-09-17 @ 22:33:04
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0