Middagen.

Alla syskonen Jonsson är hemma vilket inte händer SÅ ofta!!
Dannes föräldrar har nämligen gått i pension så det var dags för att fira det med en helt underbart god middag :)

Inte mindre än 4 rätter stod på menyn.
Det var välkomponerande viner till alla olika rätter.
Det tråkiga var att jag inte kunde dricka ngt då jag var tvungen att köra.


Mina tok ungar och en ledsen Ester.


Sparrissoppa med pilgrimsmusslor och smördegskex.

Barnvarianten :) Blinier med sylt och Smetana.

Blinier med citron Smetana, kalixlöjrom toppad med krasse.


Potatis napoleon med sprödbakad röding.


Vit och mörk chokladmouss med limesockrade bär.

MUMS!! :))


Det var inte lätt att få alla barnen att ens sätta sig i soffan ;-P
Barnbarnen Jonsson :)


Barnen Jonsson och lilla Vanda :)


Olivia och Danne och Olivia underhöll med en liten sång :)


Farmor och farfar fick en liten present också :)

Trots att det var rätt många barn så gick det ändå bra.
Jag hade nog förvänat mig mer kaos ;-P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0