Knäckklubba med polkagris

Tänkte försöka mig på knäckklubbor. Gick väl sådär... Först fick jag inte tejpen att fästa på papperet då jag skulle göra strutarna. Hade lite väl mycket "non stick" papper :-p så då gjorde jag en variant med bullformar som jag klippte till mitten och snurrade ihop till en liten strut. Så vi får väl se om klubban kommer att lossna överhuvudtaget från papperet. Sen tror jag att jag satt ner polkastången för fort. Den smälte lite och ville inte stå rakt. Men men de är hemma gjorda iaf ;-)

Recept
2 dl grädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker
1 msk smör
Polkastänger
Blanda allt utom smöret och koka till ca 145-150 grader. Blanda i smöret. Häll upp i strutarna. Låt kallna lite sätt sedan i polkastängerna.


Kommentarer
Postat av: S

Men tjena så gott!! :)

2012-12-19 @ 07:47:09
URL: http://baseballwife.blogg.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Mums! Verkar en supergod kombo, å jag tycker de blev CHARMIGA!!! KRAM

2012-12-19 @ 08:39:27
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: susanna

Vi gjorde samma miss, satte i klubborna för tidigt. Men goda är dom!

2012-12-19 @ 15:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0