Graviditet

Det finns en hel del grejer som händer i kroppen när man är gravid. 
Förutom att man sväller upp och inte riktigt känner igen sin egen kropp så finns det fler saker som inte syns på utsidan som inte alltid är så trevliga.  
Har bl.a. Inte fått gå på toaletten ordentligt på flera dagar. Inte så KUL!!!
Flåsar och stönar och stånkar så fort jag ska röra mig. 
Är konstant andfådd och trycket mot lungorna och stora kroppspulsådern gör att jag flåsar. 
Det är mysigt att Liten rör på sig!
Men när man starkt misstänker att det förekommer epeleptiska anfall inne i magen där målet är att kravla sig ut genom mitt skin så är det inte så trevligt....
Jag skriker ofta till flera ggr per dag för  att det tvär tar så ont 😁
Å halsbrännan...denna eviga brinnande känslan som man har i halsen och ja i munnen också. 
Inte OK!!!
Tänk om man slapp den!
Springer på toaletten förjämnan. 
Kan nyss ha varit på toaletten men då riktar Liten en välplanerad spark mot blåsan och då är det bara att gå igen. 
Tack och lov så sover jag rätt ok fortfarande. 
Måste upp nån gång per natt men det är helt ok. 
Minns med Ester att de sista veckorna sov jag inget alls. Hade så mycket sammandragningar som gjorde FÖR ont för att sova, men inte tillräckligt ont för att tänka att förlossningen satt igång. 
Har en jäkla massa sammandragningar  nu med men inte på natten tack och lov. 
Mest på em beroende på hur mycket jag har rört mig på fm. 
Har ju som sagt foglossning och problem med ischias och även ländryggen. 
Det är verkligen så att dagarna då jag tagit det lugnt så känns fogarna bättre och tanken på att gå upp för trappan och säga godnatt till barnen känns inte som en omöjlighet. 
Nu masar man sig upp för trappan ändå såklart. Försöker verkligen att barnen inte ska mpsta lida för att jag är risig i kroppen. 
Men ibland funkar det inte såklart iaf!
(Är ingen stålmorsa) 

Nä nu ska jag springa på toaletten för hundrade gången nu på fm för Liten inne i magen sprattlar och det känns faktiskt som att hen ska gräva sig ut genom ....ja ni som varit gravida vet säker vad jag menar...😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0