Nu e glada julen slut slut slut...

Vilken härlig dag vi hade igår. 
Två av tre barn kom och väckte oss vid 7.30. 
Det tredje barnet väckte vi
Vid 08.30 för då ville vi såklart öppna lite julklappar. 

Barnen duschade och sen åt vi dopp i grytan och tomtegröt. 
Vi smakade även på den nygravade laxen och julskinkan. 
Drack en massa julmust 😋
Sen gjorde jag mig i ordning medan Danne började förbereda lite inför middagen. 
Pappa kom förbi med julklappar till barnen som de glatt öppnade.

Vi två tiden kom mamma, Ivan, Tomas och Stefan hit. 
Vi fika mellis (saffranspannkaka med bär och grädde, ris ala malta och kakor.)
Sen såg vi såklart Kalle Anka. 
Eller rättare sagt alla utom jag såg programmet för jag somnade i fotöljen 😴

Till barnens stora LYCKA kom tomten!






Barnen måste ha varit snälla för de fick många julklappar. 💕
Mamman fick faktiskt också några klappar. 

Sen började den stora "svull" festen😉
Vi åt och åt och åt!
Det var super gott och vi hade faktiskt skalat ner lite på mängden mat. Men det blev såklart en massa över ändå! 




Mamma hade gjort revbensspjäll, köttbullar och sill. 
Sen hade jag och Danne lagat det andra. Endel grejer köper vi färdigt, som rökt fisk, korv och hårdbröd. Men vi gravade själva, gjorde senapssill, olika röror typ romsås, skagenröra, mimosasallad, apelsinsenap, pepparrotsröra. Vi gjorde även en super god laxpate, ugnsomelett, kokade skinka och griljerade såklart.  Danne köpte även polska korvar i Stockholm. Det är hans och Albins favoriter 😊

Våra gäster stannade inte så sent så vi avslutade kvällen med en julfilm med barnen. ❤️

Mina älskade ungar ❤️
Min förstfödda som börjat bli stor ❤️




Kommentarer
Postat av: Lisa - Mamma till Alice <3

Det var inte lite mat ni hade... ;0)

Kul att Tomas och Stefan firade jul med er. =0)

Svar: Danne brukar "go bananas" när julmaten ska lagas till 😉
cupcake.blogg.se

2014-12-28 @ 20:50:12
URL: http://www.thecharmedone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0