Innebandy, sparkfest och lördagsbestyr

Lördagmorgon och klockan ringer kl 06.50.
Inte ok 😁 
Danne steg upp direkt och fixade frukost medan jag snozzade lite. 
Sen åkte Danne och Albin till Skelleftehamn för att fixa iordning i för innebandysammandraget.
Jag och Ester åkte dit en stund senare och tittade på första matchen. 
Killarna var super duktiga och de vann med 6-5!
Sen tog jag med barnen hem och vi åt lunch, och plockade, dammsög och donade på. 
Danne körde Albin och Ester till deras kusiner där de skulle vara på kvällen. 
Jag vilade en stund i hopp om att orka med en helkväll 😉
Olivia var hemma hela kvällen och hade en kompis som skulle sova över. 
Danne kom hem med pizza till tjejerna och vi drog iväg ut i snöstormen och landade hos Anna och Magnus på förrätt. 
En chèvretoast med rucola och granatäpple. 
Jag älskar ju chèvre så jag tyckte att det var super gott!
Sen åkte vi vidare till Vera och Robert på varmrätt. 
Danne svor åt att han fick sparka med mig på sparken😜
Jag förstår inte alls vad han menar när han säger att jag är tung😉
Vi kom fram helt översnöad och sminket var mer under ögonen än där det ska vara...
Hos Vera och Robert serverades en musselgryta/soppa. 
Det var också en rätt som smakade helt underbart!
Sen ilade vi hem för att förbereda efterrätten. 
Det var inte det lättaste att ta sig hemåt då det hade kommit helt sjukt mycket snö!
Men hem kom vi och tjejerna som satt nere och såg film flyttade sig upp till Olivias rum och fortsatte se på film. 
Jag tände lite ljus och dukade i all hast. 
Det var marinerade apelsiner och vispad grädde. 
Hade aldrig smakat det förut men jag tyckte att det var riktigt gott!

Kl 21 var det dags att öppna sista brevet för att se vart efterfesten skulle vara. 
Spänningen var olidlig😉
Vi skulle till Karro och David vilket passade perfekt då det inte alls är så långt dit. 
Det var en super trevlig fest med lekar och härligt sällskap. 
Trodde att jag bara skulle åka dit, säga hej och sen åka hem. Men jag blev kvar och kom hem efter tolvslaget.
Tack alla inblandade för en kul kväll!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0