Övervåningen

I måndags blev vi klara med det "nya" förrådet uppe. I helgen ska vi förhoppningsvis flytta över alla prylar och kläder från det "gamla" förådet. 
Inte för att vi ska göra ett till barnrum nu, men det är skönt att ha förberett för att göra det😊

Vi gjorde det enkelt för oss och köpte skenor till taket. Köpte tyg på Ikea, sen sydde jag tre st draperier. 
Innanför draperiet finns det en lång klädstång och flera trådbackar i olika storlekar. 
Det som saknas är konsoler med flera hyllplan där vi kan ställa alla skor. 

Datorn fick en ny placering och jag tycker att det blev mycket bättre än förut 👍
Danne fick ju "tokrensa" eftersom vi hade en stor Expedit förvaring från Ikea för alla pärmar och papper.
Hyllan ovanför skrivbordet tog vi från Olivia och hon fick en ny till sitt rum.  

Soffan/sängen står kvar på samma ställe. Det är perfekt att barnen kan sitta uppe och se tv. 
Barnen har faktiskt börjat sitta mer på övervåningen nu också. 😊
Legolådor och låda för tågbanan gick precis under soffan så de slipper stå mitt på golvet. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hur fäste ni draperistången i snedtaket? Jag ser att där är någon form av list som är fäst mot draperistången.

Mvh

Tobbe

Svar: Vi kapade en bräda snett mot taket så att det blev rakt där draperistågen skulle sitta. Vi målade den vit så man tänker inte på att den sitter där.
cupcake.blogg.se

2016-01-27 @ 08:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0