Sjuka barn och bakning....

Det vart ingen vidare bra natt i natt....!!! :(
Olivia har gråtit mest hela natten för hon hade så ont i öronen.
Ester är rejält snorig och har börjat hosta....så det blev inte mycket sömn!

Åkte in med Olivia till Akuten på förmiddagen och fick penicilin och örondroppar. Stackars liten har 40 graders feber och har legat i soffan hela dagen. Hon äter nästan inget och inte ens godis lockar :(
Albin har varit ut på gården och lekt med grannbarnen sen cyklade han till Oskar och stannade hos dom och åt middag.
Ester har varit ganska nöjd trots snor som rinner, men hon har haft svårt att sova. Jag tror inte att hon sovit mer än en timme idag på dagen.
Jag har ägnat dagen till att baka och koka rabarberdricka.
Danne har jobbat ute på gården med krattande och stökande :)

Solen har lyst med sin frånvaro så jag har inte mått dåligt av att bara vara inne.

Vad pysslar ni med i helgen då??

Kommentarer
Postat av: Sara

Öroninflammation är då verkligen inte roligt att ha. Jag lider riktigt med din dotter. Själv är jag öronbarn och växt upp med många öronproblem. Jag hoppas att medicinen gör att det redan idag har släppt.



Jo, våra barn får INTE åka vanlig moppe. Denna regeln ska vi hålla på så länge vi bara kan. Däremot så har de fått åka moppetaxi. Jag kör dem dagligen i våran bil där vi har 2 bilbarnstolar som jag har tagit ifrån Sverige. Säkerheten för våra barn är viktiga för oss men samtidigt måste man även inse att vi lever i en helt annan världsdel. Därav får de åka moppetaxi (men då givitvis inte som pojken på bilden).



kram

2010-05-23 @ 04:54:59
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0