Fortsättningen....

Danne hjälpte mig att bära ut en del av skåpet i vardagsrummet.
Han hjälpte mig även med att slipa den....mitt i allt slipande slutade han och sa till mig,
-Varför gör jag det här? Jag vill ju inte ens att den ska målas...jag är för snäll ;)
Sen förtsatte han att slipa. Han är för go min älskling!!!

Överdelen

och underdelen...

Ska måla ett varv till imorgon och jag hoppas att det räcker.
Lådan som jag målade igår är klar och väntar på att kläs innanför så att inte allt "bås" från veden rasar ut.
Någon som har nåt förslag på vad vi skulle jkunna klä den med som inte går sönder?!
Tips tas gärna emot!!!=)

Kommentarer
Postat av: Therese

Skönt att dom "offrar" sig lite för oss ibland ;-)

Thomas brukar protestera mot mina upptåg i början, men oftast ge med sig med ett "ja, du får väl som du vill, gumman!"

Och det är ju härligt! :-)



Ska bli spännande att se hur din låda blir som vitmålad, eftersom jag också varit inne på den ideén!

Har nog desto värre ingen bra idé vad du kan klä den i, möjligtvis vit vaxduk på insidan??

Kram Therése

2009-07-20 @ 22:52:58
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

haah vad gulliga dom kan va :)Dom små männen

2009-07-20 @ 23:10:39
Postat av: Birgitta

Spännade det ska bli att se den i färdigt skick :) Tips på klädsel invändigt då....tja varför inte galon i nån spännade färg, det är ju hållbart iaf och ganska snyggt. Jag klädde en dyna till en utebänk med ena sidan i tyg och den andra i galon för att den skulle kunna ligga ute alltid och sen var det bara att vända tyget utåt när man satt där och galonen när katterna hoppade upp på den :) Annars är ju markisväv hållbart liksom vaxduk som föregående kommenterare skriver :) Väntar nu med spänning på resultatet :)

Kram Birgitta

2009-07-21 @ 07:43:28
URL: http://birgittabergkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0