Barn och ansvar...

Fick just för att litet tag sen veta att en kille som var hos oss och fikade mellis idag, en kompis till min son har blivit påkörd av en moped nu vid middagstid. Det är så hemskt!! Det hade lika gärna kunna vara min Albin. Hur ska man nånsin kunna låta barnen vara ute och leka med alla idioter som kör som dårar!! Vissa saktar inte ens ner när dom ser barn på vägen.  Sen kan man ju faktiskt undra om 15åringar egentligen ska få köra moped? ÄR dom verkligen mogna för det, har dom det rätta tänket när det kommer till vägvett?! Självklart finns det massor med vuxna som inte borde få köra bil för dom kör som dårar men då kan man inte skylla på outvecklat vägvett...för då handlar det om ngt annat. Men hur fungerar en 15åring i trafiken...? Hm många frågor i mitt huvud...det handlar ju inte om att jag inte litar på mina barn det handlar om att jag inte litar på omvärlden.... jag vet att barn lätt tappar fokus och kan springa ut mitt i vägen, och mina barn är inget undantag!! Men därför så kör jag  ju försiktgt .....en olycka händer SÅ lätt och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag hade låtit mina barn vara ute och leka och dom hade blivit påkörda eller ngt annat hemsk! Men man kan ju inte låsa in dom heller....
Knepiga frågor och en MASSA tankar....hur ska jag kunna släppa ut mina barn utan att ha ångest!!! Om dom aldrig får försöka så lär dom sig aldrig....och kan jag kasta sten på alla idioter som kör som dårar?!
hm måste fundera på det här....

Kommentarer
Postat av: Siri

Jag förstår din oro,vet hur det känns men då gäller det ju att min är 15... Hur gick det för killen som blev påkörd? Var det här i Ursviken? Vet du vem som körde?

2009-05-18 @ 08:26:45
URL: http://dorowatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0