Bullbak....

Bestämde mig för att nu var det dax att baka bullar! I vanliga fall gillar jag juh att baka och stå i men min ork har ju som bekant inte varit på topp :(
Så sagt och gjort....jag bestämde även att jag skulle baka dubbel sats för att det skulle räcka längre. Och i min hjärna var det fullt logiskt att 1,4 l + 1,4 l mjöl blev 1,8 l.....det värsta vara att jag inte hade mer än kanske 2l mjöl hemma...!! Så när jag började hälla i degvätskan tyckte jag att det blev lite löst, så som tur var så hällde jag inte i allt. Då ramlade poletten ner!!!!
H-vete jag har ju räknat helt fel!!! Hur som helst så använde jag rsten av mjölet som fanns i påsen och degen blev kanske lite lös men det fungerade iaf. Men jag var ju tvungen att fara på konsum och inhandla mer mjöl till utbakningen. Sen till råga på allt så håller jag på att bränna en plåt med bullar när jag fastnade i en rolig blogg!!!
Vissa dagar är det nog inte tänkt att man ska göra ngt alls!!!!

Men jag tröst köpte iaf Hem ljuva Hem när jag var på affären =)


Så nu när bullarna är klara ska jag sätta mig ute i solen och njuta av lite läsning och avkoppling=D


Här ligger dom....mina nästan misslyckade bullar ;D

Kommentarer
Postat av: Therese

Ser ju jättegoda ut ändå, fast dom nästan var misslyckade :-)

Skulle inte ha nåt emot att ha en utav dom till min släta kopp kaffe här...hi hi!



Vilken snäll och omtänksam sambo du har förressten!!

Ha det gott!

Kram Therése

2009-05-20 @ 13:21:51
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: pysseliten

ser jätte smarriga ut åhh gott Mannen ringde hem förut och fråga om jag ville ha en kanelbulle sa nej :) Glad att jag kan stå emot

men tryckte i mig en i går

givetvis visar jag siffrorna sen dom är på g just nu :)

2009-05-20 @ 13:37:47
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack för bullarna! =)

2009-05-20 @ 19:35:26
URL: http://ostor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0