Första Maj

Underbart med strålande sol hela dagen!!! Det har varit helt sjukt varmt för oss här uppe i norr som inte är vana vid värmen ;D
Det känns som att jag rännt runt hela dagen....Skjutsade Olivia till en kompis och for förbi Emma en snabbis innan jag och Albin åkte till Maxi och handlade lite. Väl där ringde Åsa och undrade om vi skulle äta en glass i Bergsbyn och det tackar man juh inte nej till! (glömde ta kort på dessa monster till glassar) Sen bestämdes det att Albin skulle stanna hos Oskar och äta där, medans jag skulle hämta Olivia och fara till klutmark (där Danne var och fixade med vår ved för i vintern som kommer) och käka middag där....så puh!!!!Känner mig helt slut.....Efter middagen åkte vi hem och Olivia fick cykla till Åsa där vi skulle hämta Albin. Där blev vi bjudna på glass och jordgubbar MUMS!!!!!! Jag älsakr jordgubbar =D

Sen började kaoset här hemma....vi försöker febrilt att förberada för imorgon då Ivan ska komma och hjälpa oss att såga ut den nya dörren och sätta upp den nya väggen. Det jobbiga är att vi har så förbannat mkt grejer överallt. Förådet går knappt att gå in i, garaget är fullt av grejer alla garderober är fyllda (och då menar jag inte med kläder) som sagt saker överallt. Skulle behöva en helg då vi bara kunde röja!!! Det skumma är att vi röjer nån gång då och då men det fyller alltid på sig :( Vi har även för mkt möbler och skulle verkligen behöva sätta ut grejer på Blocket eller nåt!

Sen är det frågan vad man ska göra med alla barnkläder som barnen inte kan ha längre?! Vad gör ni med era kläder?
Nu har vi lådor överallt....det jobbiga är när det finns kläder, tex vinterkläder som dom kanske kan ha nästa år. Man måste ju försöka hålla isär dessa kläder från kläder som dom inte kan ha längre.  Nä vi behöver en stor kontainer som vi kan kasta allt som man inte behöver....vara lite hård också! Inte tänka att "det här kan vara bra att ha sen". Det finns inget sen!Sen vet jag att jag är JÄTTE dålig på att återanvända kläder, med det menar jag att jag förmodligen inte kommer att använda Olivias och Albins gamla kläder till nya bebben.
Nu när man äntligen har landat i soffan upptäcker man att det inte är ngt bra på tv =@£@€
Visst fasen är det Fredagkväll.....men men tur att vi har en massa filmer =)


Barfota i gräset                 Liten ridtur:)                      Oliva byggde en koja:)

Bara Oliva bilder men Albin var inte med juh :(
Ha en  bra kväll!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0