måndag...

Idag var första dagen då jag skulle ta barnen till dagis själv på morgonen sen lillan kom till världen.
Hade sagt till Danne att han skulle väcka mig kl 7.00 så jag skulle hinna göra allt å inte behöva stressa.
Men Ester var hungrig och ville äta just före sju så det löste sig ändå :)
Morgonen flöt på bra och jag hann både dammsuga och skura köket innan det bar iväg till dagis.
Sen har jag bara softat i soffan med en super nöjd liten tjej =)

När jag hämtade barnen på dagis vid två tiden bar det av till Emma och Jack.
Vi fikade go mellis sen lekte barnen snällt så vi vuxna fick prata lite vuxensnack ;-)

Nu sover kidsen snällt och Ester är nymatad och nöjd!
Själv ska jag dricka en kopp te och titta på Johan Falk...I LÖV his movies ;-)


Imorgon bär det av till BVC, ska bli spännande att se om lillan gått upp som hon ska trots enorma spyor!!

Ha en skön kväll!!

 
Bollibompa time i soffan ;-)


Kommentarer
Postat av: Therése

Va skönt att dom stora barnen kan gå på dagis när du är mammaledig!

Så var det ju inte när mina två stora barn var små,

men å andra sidan gick man istället på öppna förskolan!



Danne ser rätt road ut av bolllibompa han med :-)

Ha det så gott...KRAM!!

2009-11-09 @ 23:53:49
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh så jag längtar efter mitt frö när jag tittar in här, men om två veckro kommer förhoppningsvis min brors första barn till världen... så vi längtar! Hoppas det går bra på BVC idag! Och du, jagtror jag smyger upp advent redan i slutet av denna vecka om jag har ork nog... Stor kram till er!



2009-11-10 @ 08:33:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Säger som Therése- skönt att barnen går på dagis så får du lite egen tid när Ester sover.



Jag var inne på dessa kalendrar oxå men i somras så hittade jag en gigantisk förpackning med Pet shop. Du fick över 20 djur för 350 sek samt lite tillbehör. Så vi köpte den och har bara gett Tess ett par stycken (Viktor fick en hund oxå som han är jätteförtjust i). Så dessa Pet shop ska hon bl.a få. Tror faktiskt Viktor ska få en oxå. Det var en rolig liten ödla där ibland som jag tror han kan gilla.



Vet du vad. Här är det absolut ingen hysteri när det gäller svin influensan. Den var här en sväng i somras men inte alls så hysteriskt som i Sverige. MEN den kommer med all sannorlikhet att komma nu när charterflygen börjar ankomma.



Nu måste jag åka och hämta kidsen på kindergarten. Sedan hem och göra thailäxan- suck, det är jättesvårt,haha.



Kram

Sara

2009-11-10 @ 08:58:28
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Linda

Skönt att det gick så bra att komma er iväg till dagis, alltid lite gruvensamt sådär i början.

Kram

2009-11-10 @ 09:06:35
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: fia

ja det blir lätt lite sressigt på mornarna . härliga bilder du bjuder på.

kram .

2009-11-10 @ 09:47:34
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Erica

Det låter som en helt perfekt dag!!! Alla dagar skulle vara sådana!

2009-11-10 @ 12:45:24
Postat av: H(OM)E STYLING

Å vad mysigt! Hoppas att allt är bra med hela familjen =) Kraaaaaaaaaaaaaam Sofie

2009-11-10 @ 13:32:25
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: lolla

hejsan

vad härligt för dig att få några timmar med bara Ester och för barnen att få leka och träffa en massa kompisar.....

ha en härlig dag

kramen lolla

2009-11-10 @ 14:53:48
URL: http://lollashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0