Vattenlös å god middag =)

Emma och Jack kom hit och åt mellis med oss vid 14.30.
När Albin skulle tvätta händernar säger han..
-Mamma vattnet har en konstig färg!
Å mycket riktigt...
Vattnet var brunt!!!
Lite lätt panik får man juh...
Vad är det som har gått sönder?
Kommer det att kosta massor?
Var vattnet så här brunt när jag hällde upp det i vattenkokaren och kokade te till mig å Emma ;-)

Ja jag blir inte särskilt rationell i mina tankar när ngt sånt här händer...
Men jag ringde tillslut till kommunen och fick veta att det var en huvudkran (eller ngt sånt) som hade gått sönder och det fanns en tank med fräscht vatten en bit ifrån oss.
Men GUD ¨så handikappad man är utan rinnande vatten!!
Man tänker inte på HUR många gånger man sätter på kranen eller spolar i toaletten.

Vi skulle juh ha middags främmande så lite panik blir det utan vatten!
Men det gick bra ändå...
Danne gick och hämtade vatten i hinkar så vi kunde diska och flaskor med vatten så vi knde dricka.

Barnen fick "tvätta" sig med tvättlappar och vattnet blev som vanligt igen vid 9tiden.


Middagen blev super god =D
Tjälknul,potatisgratäng,sallad och kantarellstuvning.


Barnen avslutade med lite godis och en film =D

När alla åkt blev det Idol och godis för mig med ;-)
Och jag måste erkänna...
Förra helgen tyckte jag att Camilla var ett skämt!
Men igår var hon faktiskt duktig :)

Sen blev det en tidig kväll!!
Somnade redan vid 11tiden tror jag...
Behövde nog sömnen!

Idag skiner solen men det är riktigt kallt...
kylan tar en på sängen varje år tycker jag...

Danne är på väg ut med barnen och jag ska börja plocka undan här inne...
sen hoppas jag att jag orkar gå ut en sväng för att få lite frisk luft!

Hoppas ni får en SKÖN Lördag!!


Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

Gomorron!



Fy vad jobbigt med vattnet! Tur att det kom igång fra på kvällen iaf!

Vi var utan vatten i EN VECKA när vi renoverade badrummet - DET var jobbigt!!



Ha en skön lördag!



KRAM

2009-10-10 @ 09:48:50
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Skönt det inte var något hemma hos er som gjorde vattnet brunt, alltid bättre då det är kommunens fel:)

Ha en fin lördag!

2009-10-10 @ 14:52:53
URL: http://lindam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0