Måndags sysslor!!

Barnen är på dagis som vanligt och jag har STÄDAT STÄDAT och STÄDAT!!
Gud så skitigt det blir när man håller på att renovera...damm överallt!!

Men nu när det är klart var det JÄTTE värt det!!
Vilken skillnad det blev...

Det finns juh inte så många om ens några bilder på hur det såg ut före, inredningsmässigt kaos med kläder överallt och skitiga väggar och tak är en bra beskrivning;-)

Nu blir jag GLAD av min hall!! =D

Åkte in till stan en sväng för att försöka hitta en torkställning som man hissar upp i taket och lite annat smått och gott.
Men kammade noll på torkställningsfronten...
Köpte öljetter som jag ska försöka sätta fast på mitt draperi så det går lättare att dra åt sidan och en ny svart diskborste som ska få bo i min tvättstuga;-)

Skulle verkligen behöva en torkställning...vet att det finns på Ikea men det är SÅ långt dit.
Så om någon veta vart det kan finnas en sån berätta gärna vart då!!  :)

Nu blir det en powernap i soffan innan kidsen ska hämtas.

"Ha en skön blåsdag" som Nalle Phu brukar säga;-)


Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Det där vinet får du nog lov att "suckta" efter ett tag till :)



Min mamma var full av liv och alltid glad, possitiv och massor av energi. Hon och hennes man var här och hälsade på i 1 månad. 2 veckor efter hemkomst så ramlade hon bara ihop i sin trädgård. Ett blodkärl gick sönder i hjärnan. Mammas man Bosse var framme direkt och gjorde hjärt-& lungräddning, ringde ambulansen och de tog med mamma in. Hon lades i respirator men doktorn sa direkt att hon aldrig kommer att bli sig lik OM hon skulle vakna skulle hon föralltid vara som ett paket.



1 dygn senare stängde de av respiraton. Jag kom hem dagen efter.



Hon var 52 år! Alldeles för ung. Men något possitivt som kom ut av det är att mamma räddade livet på 3 andra då hon var donator :)



Ta väl hand om dina nära och kära och glöm inte bort att tala om hur mycket de betyder för dig.



Jag är glad att jag hittade din blogg för dina hälsningar gör mig alltid glad!



Njut av dagen,

kram sara

2009-09-28 @ 13:17:37
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: c

kom hit med din energi..

Kom ihåg att vila inför det som komma skall..



Ska bli så skönt när vi är flyttad och klar..få större underbart..

kram kram

2009-09-28 @ 20:18:05
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Sanna - [ s a o s. b l o g g. s e]

svar jotack det är helt okej , har väldigt ont i ryggen och fogarna men annars så. Hoppas det är bättre med dig! :)



nja jag har inte hört något om den tävlingen och kommer inte ihåg när den slutade så jag antar att jag inte vann. hehe....tack för tipset om denna tävling också! kram kram

2009-09-29 @ 01:57:07
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Åh, jag kan gissa hur nöjd du är... :-9 Men en tur till IKEA skulle inte vara fel, håller med, attans att det ska vara så långt. Vore toppen om det fanns ett liiiite närmre tycker jag allt. Och snön försvan nsätan lika fot igår, men barnen på dagis hade hunnit ut och se på den, de minsta som inte sett den förr (eller inte minns det) hade varit lite skeptiska Hi,hi. Längtar allt lite tills man kan åka pulka med Luran, men det får gärna dröja ytterligare ett par veckor. Önskar dig en toppen fin dag! KRAM

2009-09-29 @ 08:25:29
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0