Svinigt värre..

Vad är rätt och vad är fel när det gäller Svininfluensan och vaccin?!
När man får informationen att alla bör vaccinera sig för att hindra smittspridningen så tänkar jag att visst då gör jag det.
Sen läser jag att vaccinet innehåller kvicksilver som kan ge hjärnskador på foster och även barn.
Sen finns det juh en  massa andra biverkningar också!
Vem/vilka ska man lyssna på?!
Vad är RÄTT och vad är FEL?!

Ska ni vaccinera er?


För att läsa mer om Svininfluensan klicka HÄR

Vanlig symtom på Svininfluensan:

- Feber och frossa
- Hosta och halsont
- Värk i kroppen och huvudet
- Diarré och kräkningar
- Trötthet
- Andningssvårigheter


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag känner mig ganska så kluven,man vågar ju inte ta detta vaccin om det ger fosteskador men samtidigt är man ju rädd at bli sjuk,det e jättesvårt tycker jag!

2009-09-04 @ 12:28:04
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Jag är mycket skeptisk trots all information jag fått genom arbetet (då jag vidarbefodrar det till V-minas alla skolor, barnomsorg osv) Jag är rädd att media gjort en höna av en fjäder, igår i Aftonbladet var det stora rubriker 3 GRAVIDA DÖDA i svininfluensan - ja i HELA VÄRLDEN! och det sedan den bröt ut för några månader sedan... Hur många gravida dör inte i trafikolyckor, av malaria av hjärt/lungsjukdomar osv. VARJE DAG?! Man måste nog sätta det i rätt perspektiv... Har man svåra kroniska tillstånd osv ska man nog överväga det, eller både är gravid och vårdpersonal/jobbar inom barnomsorg, men jag är synnerligen skeptisk då vaccinet ännu ej är godkänt för gravida - så hur vet man egentligen vilka ev biverkningar blir?! Jag tror nog att vi kommer att avstå i vår familj, men jag kommer att hålla mig uppdaterad för att eventuellt göra ett nytt övervägande senare. Kram kram

2009-09-04 @ 13:22:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Pillan

Jag håller fullständigt med dig, man vet varken ut eller in.



Trevlig helg!



Kram//Pillan

2009-09-04 @ 13:49:45
URL: http://www.mellanbuskarochtrad.blogspot.com
Postat av: Therése

Ja, det är verkligen JÄTTE svårt!

Speciellt som gravid, är det svårt att välja kan jag tänka mig!

Usch, denna jälka svininfluensa!!!

Kram!!

2009-09-04 @ 13:51:09
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Malin

Svårt. Dock är det inte vanligt med de värsta symtomen(typ dö..). Jag skall bara vaccinera mig om jag måste. Både jag och maken har MÅNGA av dessa symtom och vi mår inge vidare:(. Hare bra och kul med vinsten:).

2009-09-04 @ 14:12:08
URL: http://edwinbus.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det var ju det jag sa!! Jag ska då inte vaccinera mig. Då går jag hellre i idé! Jag tänker inte riskera att få ett missbildat barn. =O

/En grovt negativ Åsa (inte pga svininfluensan. även om svin är ett passande sammanhang.. =D)



Kraaaam

2009-09-04 @ 15:48:54
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: lolla

ja jag är åxå kluven om jag skall vaccinera mig eller inte det är rätt många som tvekar hör man lite här och där....vaccinet är ju heller inte prövat på så många ännu.

lolla

2009-09-04 @ 16:30:32
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag var tveksam till att vaccinera mig. Alla på mitt jobb ska vaccineras v. 42 & v. 46. Alla mina arbetskamrater ska göra det så då gör nog jag det oxå. Jag är mest bekymrad för att bli sjuk av vaccinet men men. Förstår att du är fundersam när du är gravid & allt. Jag tycker att du ska prata med nån läkare om hur du ska göra. Annars kan du väl vaccinera dig efter du fått den lille.

2009-09-04 @ 18:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0