Confession...

Jag ÄLSKAR mina barn mesta av allt på denna jord :)
Men jag är helt slut!!!

Det känns som att jag ska gå sönder
Jag står helt handfallen och vet varken ut eller in...

Det testas och trotsas hela dagarna
Det bråkas och slåss
Ljudnivån känns ibland outhärdlig
Dom skriker, jag skriker, för hur fel det än är att skrika till varandra så brister det tillslut!
Jätte fel, ja visst är det JÄTTE FEL!!
Om jag skriker så skriker ju dom...å visst är det så!
Man känner sig helt värdelös som inte har orken.... :((

Mitt i allt det ska man försöka vara pedagogisk och korrekt...

Men blir man arg...jo jag blir jätte arg.
Mest kanske man blir arg på sig själv för att man inte orkar!!!
Jag känner mig helt maktlös.....

När man står där och har försökt allt...orken är slut...men det trotsande barnet bara fortsätter i all oändlighet..
Vad gör man då??

ÄR det nån som kan säga mig vad man ska göra?!

Jag vill så gärna vara hemma och längtar inte alls tills jag börja jobba, men vissa dagar är jag SÅ avis på Danne som får gå till jobbet och bara släppa allt här hemma!
Slippa bråken, skriken, få äta lunch i lugn och ro.
För hur man än gör så är det uppfostran 24 timmar/dygn....
eller det känns som 24 timmar iaf...
Förhoppningsvis sover dom på natten men inte ens det känns som en självklarhet.

När barnen sover om det har varit en riktigt dålig dag, så brukar jag tänka.
-imorgon ska jag vara en bättre mamma! Jag ska ha en ängels tålamod och inte bli arg. Jag ska fokusera på det positiva som dom små liven gör och inte tjata mm mm.
Listan kan göras lång!!

Vet ni...
Jag behöver en semester!!
Jag behöver få längta efter mina underverk!!
För det är precis vad dom är...
MINA UNDERVERK!!
Det finaste jag har :))

Å vet ni...
Imorgon ska jag vara en bättre mamma!!!


Ni är finast i hela världen!!!




Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh jag förstår att de små guldklimparna kan sätta ens tålamod på prov ibland... Men så är det för alla och du är världens bästa mamma oavsett, det är jag säker på :-)



Kram!

2010-06-07 @ 21:26:42
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Åsa

Du har världens finaste barn och du är världens finaste mamma! Hur mycket du än tappar tålamodet! Glöm aldrig det! Förresten heter det inte trots.. det heter utvecklingsfas.. ;)

Kram vännen!! <3

2010-06-07 @ 21:57:12
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Linda

det där känner jag så väl igen! Har 2 små, tjej på 3.5 år och kille på 1.5 år, har vart hemma sen dec -06.

Lillen kan säga "brum brum" och "mamma", just "mamma" får jag höra nga 100ggr varje dag, då är det inte lika sött längre, eller då jag säger "nej" hela dagarna...

Stortjejen, hon upprepar precis allt vi gör...



Ibland kan jag skratta gott åt det, men ibland vill jag bara slippa höra allt! Ibland brister det för mig också, och samvetet blir dåligt, och jag ska bättra på mig, ibland går det strålandes, och ibland blir jag bara så trött...



Ljuva livet som mamma, visst är de små det bästa som hänt oss mammor (och pappor), men allt är inte alltid en dans på rosor! Men ibland måste man få tycka attd et är jobbigt, utan att man är en dålig mamma!

2010-06-07 @ 23:26:40
Postat av: Sara - Thaison

Maria,

Tack för att du skrev det här inlägget. Jag känner igen mig till 110%. Jag är helt säker på att alla mammor känner så här emellanåt. Om någon påstår att det inte gör det - då är det fel på den personen eller så ljuger hon!



Jag har tyvärr inga bra råd. Jag har försökt alla tänkbara metoder men dagar som dessa hjälper ingenting. Jag gick senast in på toaletten och låste dörren och grät en skvätt för jag kände mig som en så dålig mamma. Då dröjde det 20 sek så knackade det på dörren och mina små änglar stod där och undrade vad som var fel. Jag tänker ofta som dig - Imorgon ska jag vara den perfekta mamman, full av energi och tålamod.



Stor kram till dig

2010-06-08 @ 06:59:50
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Therese S

Förstår att det är tufft! Har ett boktips :) Jättebra och rolig bok att läsa och kanske hämta lite kraft och inspiration i att vara förälder. Helena Harrysson har skrivit den och "Våga vara vuxen:bli en bra förälder" Den är verkligen värd att läsa och går att beställa på länken nedan:

http://www.bokus.com/b/9789150111613.html?pt=search_result&search_term=helena%20harrysson



Kram Therese

2010-06-08 @ 08:56:57
Postat av: Annika

Känner gen det så! Hade också ofta dåligt samvete för man skrek, men vi är alla mänskliga. Vissa dagar får man vara så, man är inte på topp alltid, man blir helt slut av att gå hemma. Försök komma iväg lite ibland, lättare sagt än gjort, men bara en kvart ute kan hjälpa bara det.



Tycker du ska skriva en bok, den var jättebra den ramsan du skrivit!



Ha det så bra och håll ut!

Kram



2010-06-09 @ 22:45:21
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Kristin

Åh så där känner jag med, att man är den sämsta mamman för att man tappar tålamodet och inte orkar mer. Men så tänker man att i morgon ska jag vara världens lugnaste mamma. Men vi är inte mer än människor faktiskt...och att visa humör är nog bara bra. För man har ju många fler stunder som är mysiga och roliga med barnen. Kram

2010-06-16 @ 08:42:33
URL: http://kitin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0