ville skriva en bok en gång :)

 

När maten står på bordet

Då börjar mammans prat

Men Olivia vill inte äta

Mamma sluta upp med allt tjat

 

Jag vill ju bra låtsas att korven är en bil

Med fyra hjul och färgen blå

Som kört en massa mil

 

Och alla makaroner

Vill simma i mitt glas

För dom är faktiskt fiskar

Vars akvarium gått i kras

 

Men snälla lilla mamma

Jag vet att du har rätt

Man måste äta för att bli stor

Och äta på rätt sätt

 

Sitt på rumpan

Lilla stumpan

Inte kladda inte gegga

Öppna gapet

In i munnen

Tugga, tugga, tugga

 

Men jag vill ju ha roligt när jag ska äta med

Och det är inte alltid roligt att äta med en sked

Med händer kan man göra lite vad man vill

Och det är inte alltid lätt att vid bordet sitta still

 

Jag har så mycket sprall i kroppen

Det finns så mycket jag vill göra

Jag känner mig så glad i knoppen

På tjatet vill jag aldrig höra

 

Men om jag lovar att äta upp all mat

Lovar du mamma att sluta upp med allt tjat

- Ja, ja jag lovar. Jag ska sluta med detsamma

 

 

Skrev det här när Olivia var liten kanske runt 1-2 år :)

Hon älskade att kladda med maten!



Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

WoW, vad duktig du är!!! Så bra skrivet!!



Hemma fortsätter jag med tjatet... suck... När slutar man som mamma att tjata??? Kom på att mamma tjatade ganska mycket på mig i tonåren. Suck.



Kram från en ormhatande Sara

2010-06-08 @ 06:55:01
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0