Sjukstugan :(

Åh jag känner att jag bara gnäller :(
Men Ester som blev piggare på Kovepeninet blev sämre igår igen.
Hon var gnällig mest hela dagen och vill inte äta. Vid middagen började hon kräkas en massa slem, fick inte luft för slemmet var så seg och eländigt. Kräket luktade inget och hon fortsatte kräkas några gånger till. Var helt utslagen kl 18 men vaknade igen vid 18.45 och kräktes upp mer slem.
Jag ringde till Sjukvårdsrådgivningen och de pratade med en läkare som ville att vi skulle komma in så de fick kolla på henne.
Sagt och gjort vi åkte in.
Hon kräktes en gång till i bilen.
Genomskinligt slem som var svårt att få upp. Man såg paniken i ögonen när hon inte riktigt får luft för att slemmet är så segt :(
Det tar SÅ ont i mammahjärtat.
Väl på lassa så fick vi vänta i ca 1 timme sen kom en gullig läkare in och kollade på henne. Lyssnade på lungorna och kolla lite annt också. Han trodde nog att det var en rektion på Kovepeninet. Eventuellt kunde det vara en virusinfektion som flyttat sig till magen. Han tyckte inte att hon lät särskilt rosslig när han lyssnade på henne.
Så vi fick åka hem med ordinationen att. Sluta med kovepeninet, se till att hon får i sig vätska, och vill hon äta så får hon ju såklart det.

Natten var ganska bra faktiskt. Hon vaknade vid 23 tiden och höll på att kräkas men det kom inte upp ngt. Sen har hon sovit.
Men nu på morgonen har hon varit slö. Hon var varm och fick alvedon. CA 30 min efter alvedonen fick hon en liten "alvedonkick". Men nu ligger hon utslagen på soffan.
Vet varken ut eller in. Doktorn trodde inte att hon behövde Penicillinet men nu när febern verkar vara tillbaka så vet jag inte vad jag ska tro.
Hon åt ca 100ml välling nu på morgonen men inte nå mer.


Igår på lassa.
Min prinsessa :)


Nu ligger hon utslagen i soffan :(

Ska försöka få i henne lite vätska och se om hon piggar på sig.
Ha en bra dag!!

PS:Min förkylning vill inte heller ge med sig å allt vore enklare om iaf jag vore pigg!!


Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Lilla skruttan då :(.

Inte lätt när man inte vet vad som är bäst, medicin eller inte medicin...

Hoppas hon blir frisk snabbt!

Kram

2011-04-14 @ 20:50:20
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0