Våren...å en massa gnäll :(

Jag som så många andra älskar våren.
Älskar tanken på den stundande sommaren, snön som smälter och träd som knoppas och blommor likaså.
Men...
för det finns ett STORT MEN!!!

Denna jävla slask och vattnet och leran!
Det gör mig galen!!!
Sand, grus och lera som sprids över hela huset :(
Miljoner (det känns som det iaf) med kläder i hallen.
Varma kläder, svala kläder, galonkläder, extra av allt, massor med vantar/handskar, stövlar gympadojor mm. Och allt i en salig röra av indragen smuts.
Ja våren är fantastisk och den skulle vara ännu mer fantastisk om jag hade massor med smart förvaring till alla kläder. Gärna i direkt anslutning till hallen så man slapp springa upp på övervånigen för att hämta ner eller bära upp en jacka eller ett par skor.
Kläderna har en tendens till att stanna i hallen och inte bäras upp just för att de måste upp på övervåningen där den enda sk förvaringen finns.
Och inte ens den är särskilt bra.
Garderoben är för liten och vi har ingen bra förvaring för skor heller.
Och alla barnens kläder.
Vad ska man spara, vart ska man förvara det man vill spara. Ska jag bara slänga det jag inte vill spara, och ja jag vet att man kan sälja det på klädbytardagar men jag har inte tiden till det. Eller det känns som att jag inte har den tiden iaf.
Jag jobbar ju kvällar, helger och dagar. Så när jag väl är ledig en helg så är jag inte så sugen på att märka kläder tyvärr :(.
Ett I-landsproblem jag vet men ändå.

Å en till sak...
Vart ska man torka alla lerindrängta kläder?!
Jag vill ju inte hänga dem tillsammans med torra kläder. Och sen när de torkat och barnen ska ta på sig dom så rasar det en hel sandlåda på golvet som Ester genast lägger sig i för att vila lite.
Fantastikst!!!!




Nä nu ska pessimisten Maria se fram emot en solig härlig sommar där barnen inte behöver nå utekläder och det endast regnar lite lite på natten så växterna får växa och frodas.



Kommentarer
Postat av: Anette

Tryck in eran säng i albins gamla rum uppe å så gör ni om erat sovrum till klädkammare :)

jag kan gärna komma å kolla lite kläder om du vill sälja. är i behov av sommarkläder i 104-110.

De e säkert många som vill köpa, mli kanske vill ha till vanessa. sortera ut kläerna i höger 10kr 29kr 30kr osv. Då slipper du märka kläderna å så känns de inte lika jobbigt att ta betalt ;)

2011-04-13 @ 20:12:27
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Linda

Ska tipsa om bra ytterkläder som gör att man slipper allt vad galonkläder heter, det gör ju att det blir lite färre kläder att förvara.



Skalkläder som är vattentäta (alltså minst 10000 vattenpelare) tex Isbjörn of Sweden (årets modell har 20000 vattenpelare) eller Helly Hansen (Helly Tech XP) (årets modell har 15000 vattenpelare)

http://norrbaggen.jetshop.se/ finns tex här



Inte de billigaste kläderna, dock enormt bra! Har ovanstående till mina barn (2 och 4 år) och dom kan sitta i vattenpölar utan att bli blöta igenom, slitstarka plagg, dom kan krypa på asfalt utan att det syns på plagget (iaf isbjörn's H/H har vi precis testat i torrare väder)



Ja Lindex har också (FIX) dom ligger på 10000 vattenpelare, har ej testat, men många säger ju att deras barn kan sitta i vattenplöar utan att bli blöta...



Det bästa med dessa skalkläder är ju att de också andas, så barnen blir inte lika svettiga som med galonkläder på!



Ja vad gör man av alla sandiga och leriga ytterplagg? jag hänger upp dom på altan, alternativt sköljer av i duschen och hänger i tvättstugan på tork, det torkar oerhört fort igen!

2011-04-15 @ 08:35:13
Postat av: Danny "The husband" Jonsson

Om du skulle investera i färre prylar (vaser, krukor, ljusstakar och konstiga tygdjur) som hamnar i förrådet så fort du är less på dem (1-3 månader) så skulle vi ha mer plats för funktion dvs. ta hand om kläder, skor och andra sässong betonade saker.



Puss puss! :)

2011-04-15 @ 09:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0