Halloween

Vi pyntade lite inne i år också. 
Jag och barnen åkte till Solbacken på morgonen och köpte lite smått och gott😊
Spindelnät och spindlar, råttor och fladdermöss. 


Vi köpte även smink som kidsen använd nu ikväll när de skulle ut på lite "bus eller godis" 
Jag hann inte ens foto mina små innan de gick iväg. 

Vi har även haft Dannes syster Emily och Kristoffer här på middag. 
Det blev en riktigt trevlig kväll och det var mysigt att få rå om dem en kväll 💕 
Vi åt en trerättersmiddag. 
Förrätten var en toast med kalixlöjrom. 
Varmrätten var tjälknul, potatisgratäng och kantarellsås. 
Efterrätten fick bli en favorit i repris 😉
Vitchokladkladdkaka med saffran och pepparkakssmul. 


Efterrätten åts upp innan den blev fotad 😊

 Jag och Ester har även bakat en sockerkaka idag. 
Hon har haft en bok hemma från dagis som vi läst flera kvällar. 
Hon skulle berätta på dagis vad boken handlade om och vad hon tyckte om den. 
Boken handlade om Kastor som fyller år och bakar en kaka. 
I boken fanns även receptet på kakan så det var den som vi bakade. 
Köpte en ny form på Maxi. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0